אמיר ברמלי – ביג טיים

שופט העליון חאלד כבוב שוב מסתבך.

האם השופט כבוב בדרך להדחה?

לאחר ששופט העליון חאלד כבוב:

  • שיקר לנציג תלונות על השופטים.
  • נתפס מקדם באופן פסול את המשרדים של ילדיו ומשקר לגבי זה.
  • נתפס פוגש את רון חולדאי בזמן שהוא דן בענייני תל אביב וניסה לטייח את הפגישה.
  • נתן החלטה במעמד צד אחר לטובת רו"ח אבו ניג'ם, רואה החשבון של ילדיו.
  • קיים קשר פסול עם איש העסקים אמיר ברמלי בזמן משפטו, כדי לקדם עסקים משותפים וייתכן שאף מעורב בפלילים.

ynet: "סטרוק וקרויזר דורשים לדון בהדחת שופט העליון חאלד כבוב: "דברים מטרידים"

השרה וחבר הכנסת שחברים בוועדה לבחירת שופטים טוענים כי הקביעות של נציב התלונות על ניגוד עניינים של השופט "מקרינות על המערכת כולה" – ולכן מצדיקות דיון הדחה

אפילו רביב דרוקר המזוהה כתומך של מערכת המשפט מזועזע מהתנהלות חקירת הקשר הפסול שלכאורה התנהל בין השופט חאלד כבוב לאיש העסקים אמיר ברמלי

בכתבה בעיתון הארץ פורסמו הדברים הבאים על ידי רביב דרוקר:

מה יש למערכת להסתיר בסיפור השופט כבוב?

רביב דרוקר
הארץ: 25/03/2024

הכי טבעי לי היה להגן על שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב. שופט ערבי יחיד, שסלל את דרכו בעשר אצבעות ונחשב שופט בקיא ומוכשר. כמו כן ברור שחלק מההתקפות עליו באות מגורמים בימין שמוצאו לא בא להם טוב בעיניים. שלמה קרעי, אורית סטרוק ויצחק קרויזר, למשל.

מהותית, חלק מההתקפות לא הוגנות, כמו אותה ביקורת על שכביכול שחרר ממעצר ערבי שאנס יהודייה, כי לא היה רכיב של "אלימות משמעותית" בדרך שבה התבצע האונס. כפי שהראו כבר רבים לפני, זו היתה חצי אמת שגרועה משקר. ההלכה המשפטית בארץ היא שכאשר שופט דן במעצר של נאשם עד תום ההליכים, תמיד הוא צריך לשקול אם יש גם חלופת מעצר סבירה. כבוב הורה לבדוק אם יש חלופה כזאת, והנאשם בסוף נשאר בכלל במעצר.

גם המקרה האחרון שבגינו נשפכו על השופט כבוב קיתונות של רותחין היה עתיר ספינים. נטען שביקש להקל בתנאי מאסרו של ערבי שנאשם בייצור ובהחזקה של נשק (לא מחבל נוחבה), כי שותפיו למעשה שוחררו בעסקת שחרור החטופים. זה עיוות של המציאות. הנאשם היה אמור להשתחרר למעצר בית באיזוק אלקטרוני עוד לפני 7 באוקטובר, ובסופו של דבר לא שוחרר. כשהתייצב לפני כבוב שאל את נציגי הפרקליטות למה הם מתנגדים לחלופה הזאת, שכן חמשת שותפיו לכאורה לַמעשה שוחררו, אם בעסקה ואם בלי קשר לעסקה. שאלה לגיטימית לחלוטין.

אבישי גרינצייג העלה כמה פרסומים חשובים ב"כאן" על הדרך שבה ילדיו של השופט מקדמים את עסקיהם באמצעות אביהם המכובד, ואיך השופט עוצם את עיניו במקרה הטוב או מסייע במקרה הרע. חמור מכך, כבוב "לא דייק" בתגובותיו על השאילתות העיתונאיות, וגם לא בתשובותיו לנציב קבילות השופטים. אלו פאוּלים לא פשוטים, אבל לא כאלו שמתקרבים לשלב ההדחה. סטרוק וקרויזר, שדורשים את ראשו של השופט בוועדה לבחירת שופטים, לא היו ממצמצים לשנייה לו היה מדובר בשופט יהודי שגר בהתנחלות.

הכי טבעי לי היה להגן, אבל אני לא מסוגל. פרסמנו בעבר תחקיר על הדרך שבה ניסה איש העסקים אמיר ברמלי לשחד את מי שדן בעניינו — השופט כבוב. הוכחנו שהועברו מעטפות כספים למשרד של בן השופט. הראינו התכתבויות של מתווך, שטען למודעות של השופט לשיחות ולפגישות איתו. ברמלי עצמו פגש את בנו של השופט ודיבר איתו על עסק משותף. כבוב ובנו הכחישו את הדברים, טענו שהכל זיוף ורמאות והתלוננו על סחיטה במשטרה. ברמלי למעשה הודה בניסיון סחיטה. תיק פשוט, לא? אז איך חלפו יותר משלוש שנים ועדיין לא הוגש כתב אישום? מה יש למערכת להסתיר?

חלק מההתקפות על כבוב באות מגורמים בימין שמוצאו לא בא להם טוב בעיניים, והכי טבעי היה לי להגן עליו. אבל אני לא מסוגל

בחודשים שקדמו לפרסום התחקיר דיברתי עם בכירים רבים במערכת אכיפת החוק. כמעט התחננתי לפניהם שיחקרו את הפרשה כראוי. חששתי לשפוך את דמו של השופט המוערך על בסיס תרגיל סחיטה של אדם שהורשע בעבירות מרמה חמורות.
מערכת אכיפת החוק התגלתה במלוא קלונה. חקירה איטית, כבדה, עלובה ופחדנית.

המתווך בפרשה, וכן בנו של השופט, איבדו/השמידו את הניידים שלהם. לראיות רבות המשטרה לא רצתה להגיע, או הגיעה אליהן באיחור עצום.
לקראת פרסום התחקיר פגשתי את פרקליטו של כבוב. "חכה עם הפרסום עד שכבוב ימונה", הציע הפרקליט. חשבתי אז וביתר שאת היום שאין גישה מוטעית מזאת. חקירה ראויה אז היתה מניבה אחת משתי תוצאות – או שכבוב לא היה מתמנה לעליון, או שהיה מתמנה אחרי שהיינו יודעים הרבה יותר על נוסחת הקשר בינו לבין ילדיו.

האם הפרקליטות מסתירה ראיות שעשויות להפליל את שופט העליון חאלד כבוב?

פרשת ברמלי כבוב

פרשת הקשר הפסול לכאורה בין איש העסקים אמיר ברמלי ולכאורה לשופט חאלד כבוב

באמצעות מתווכים נחשפה בתקשורת בעקבות תחקיר של המקור בערוץ 13. בעקבות כך שהפרשה עדיין בחקירה רב הנסתר על הגלוי אך ככל שטענות ברמלי והממצאים שנחשפו יאומתו זו עשויה להתברר כאחת מהפרשות החמורות שהתגלו בשנים האחרונות במערכת המשפט. הפרשה עוד נחקרת במשטרה ואף בנו של השופט חאלד כבוב עורך דין ואליד כבוב נחקר בפרשה והצדדים ממתינים לתוצאותיה